sâmbătă, 15 noiembrie 2008

Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex

Pe data de 31 Octombrie .. a fost lansata noua versiune Ubuntu, sub numele de Intrepid Ibex.
Link de donwnload aici.
Principalele noutati ar cam fi:
  • Gnome 2.24
  • X.Org 7.4
  • suportă conexiuni 3G
  • Kernel 2.6.27
  • DKMS
  • OpenOffice 2.4.1 (din pacate nu vine instalat cu OpenOffice 3.0, dar se poate instala manual)
  • Altele…

Ultima versiune de Ubuntu ce am instalat a fost Gutsy, dupa care am trecut pe Debian, din curiozitate l-am instalat la scurt timp dupa ce o fost lansat, si sincer am cam ramas dezamagit de randament in general. Prima data am vazut ca Gnome e mai agil in anumite aspecte, mici schimbari (grafice) la instalator, am instalat plugin-ul flash fara nici o problema direct din Firefox (una dintre singurele chestii ce apreciez, avand in vedere probleme care cauza pe Ubuntu x64, desi randamentul e sub toata critica).
Pentru cei care acuma incep pe linux e destul de intuitiva, genul "Next, Next ... Finish" , desi tocmai asta nu imi place, seamana prea mult cu windows in anumite aspecte.
Asta e parerea mea, desi recomand tuturor sa il instaleze si sa scoata propriile lor concluzii.

Acuma va las un articol (in engleza) realizat de cei de la Phoronix, in care analizeaza Ubuntu 8.10 si fac o comparatie cu Ubuntu 7.04.
Sunt cateva pagini bune, asa ca asezati-va comod si "Feliz Lectura": Ubuntu Getting Slower?


DjG

Niciun comentariu: