duminică, 20 iulie 2008

Apt-get vs. aptitude

Pentru cei care folosesc linux, mai precis ramura debian si derivate ... eu mereu m-am intrebat care e diferenta dintre apt-get si aptitude, asa ca am facut cercetari si m-am gandit sa impart cu voi.
Dintodeauna eu am folosit apt-get pentru a instala programe, dar in ultima vreme vad peste tot ca se insista pe aptitude, si de curand am aflat si eu de ce.
Apt-get si aptitude au asemanari dar si diferente, amandoua folosesc apt, dar aptitude are o reputatie mai buna in actualizari mai complicate, in care unele pachete intra in conflicte, sau se doreste o actualizare partiala, fara sa ramana dependente stricate etc etc. Nu e vorba despre algoritmul de actualizare care ar putea fi mai bun, doar ca cu aptitude se lucreaza altfel. Prima data se marcheaza actiunile care trebuie realizate, si dupaia actualizarea, asta permite un control foarte mare.
         Ca sa fiu mai explicit, dau un exemplu simplu:  
     - sa zicem ca avem kword, si vrem sa il desinstalam, "apt-get remove kword", atunci se desinstaleaza doar pachetul respectiv. In schimb:
     - "aptitude remove kword,  pe langa pachetul kword, se desistaleaza si pachetele  kspread kword-data libwv2-1c2, adica dependentele sau pachetele de care are nevoie kword pentru a functiona, dar dupa desinstalarea acestuia nu mai sunt necesare. 
 Pe langa asta, aptitude lasa un log, cu ceea ce face pe /var/log/aptitude, ceea ce e foarte util cand vrem sa verificam ce s-a instalat. 
                    Eu personal am sa folosest aptitude. Daca nu a-ti inteles puteti lasa comment, si va raspund cu placere.
          
             Salutari

DjG

Niciun comentariu: